Odpowiednio prowadzony blog firmowy pomoże Ci w pozyskaniu nowych klientów oraz zbudowaniu zaufania do Twojej marki. Nie w każdej sytuacji jego prowadzenie będzie jednak dobrym pomysłem. Czy blog pomoże rozwinąć Twoją firmę? Zdecydowanie tak - jeśli będziesz realizować 5 najważniejszych założeń.
Jak prowadzić bloga firmowego?
Odpowiedz na pytanie - do kogo mówisz?
Jeśli Twoja firma posiada opracowaną strategię marketingową - poszukaj w niej odpowiedzi na to pytanie. Jeśli nie, zastanów się - kim są Twoi klienci? Do jakich grup społecznych należą? Jakim językiem się posługują? Z jakimi problemami najczęściej zgłaszają się do Ciebie? Odpowiedź na te pytania pomoże Ci dopasować sposób komunikacji do potrzeb Twoich klientów. Gdzie ją znajdziesz? Przede wszystkim - śledź fora internetowe i social media, rozmawiaj z klientami, z którymi uda Ci się wejść w bezpośrednią relację.
Słowa kluczowe
Nie musisz być specjalistą od SEO żeby pozycjonować swojego bloga. Wplataj w treść postów słowa kluczowe - szczególnie zwróć uwagę na to, by znajdowały się w nagłówkach. Twórz teksty oryginalne - takiej najbardziej docenia wyszukiwarka. Jeśli możesz, dodawaj do nich linki do innych wartościowych treści.
Design, który przyciąga
Większa część społeczeństwa to wzrokowcy. Jeśli chcesz, żeby Twój blog był czytany - zadbaj o interesującą szatę graficzną.
Badania neuromarketingowe pokazują, że czytając tekst - skupiamy wzrok na treści w sposób, który przypomina literę F. Przeciętna osoba odwiedzająca Twojego bloga zwróci uwagę na tytuł i pierwsze dwa - trzy zdania leadu; jeśli ją zainteresujesz, rzuci okiem na śródtytuły. Tylko jeśli tymi elementami przykujesz uwagę czytelnika możesz liczyć na to, że przebrnie przez resztę Twojego tekstu.
Specjalista w swojej dziedzinie
Blog to przestrzeń, która pozwala Ci na budowanie wizerunku specjalisty w swojej dziedzinie. Jeśli będziesz w prosty i czytelny sposób opisywać, jak radzić sobie z problemami, z którymi borykają się Twoi klienci - możesz mieć pewność, że będą polecać Twojego bloga dalej. Rób zdjęcia, wklejaj je dla zobrazowania tego, co piszesz; obrazy przemawiają wyraźniej, niż słowa. Opracuj poradniki DIY, wplataj na bloga posty o nowinkach ze świata Twojej branży i chwal się swoimi osiągnięciami - dzięki temu zbudujesz opinię osoby, której osądowi warto ufać.
Regularność
Nawet najciekawszy blog nie będzie przynosił Ci korzyści, jeśli nie będziesz go regularnie uaktualniać. Choćby najciekawszy post, pisany raz na jeden - dwa miesiące nie spowoduje regularnego napływu nowych klientów na Twoją witrynę. Zacznij od tworzenia jednego posta na dwa tygodnie i - gdy zauważysz, zwiększony ruch na stronie - stopniowo zwiększaj częstotliwość publikowania.
Chcesz tworzyć własnego firmowego bloga? W Odoo znajdziesz wiele szablonów, które możesz zapełnić interesującą treścią. Spróbuj!