Jak zwiększyć rozpoznawalność marki w sieci?

Poznaj 3 najlepsze sposoby!

Każdy, kto zakłada firmę, zastanawia się - jak się wybić mój sklep/zakład/firmę spośród setek podobnych?

Na szczęście odpowiedź na to pytanie nie jest wróżeniem z kart. Twój sukces nie zależy od szczęścia czy warunków - w ogromnej mierze zależy od Ciebie. Tego, z czym Twoja marka będzie kojarzona i czy - w ogóle - będzie widoczna w internecie.


Social Media

Chcąc zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, musisz być tam, gdzie wszyscy. Social media to najlepszy sposób na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Na Facebooku, Instagramie YouTube czy LinkedInie możemy nie tylko wrzucać treści, ale też tworzyć społeczność, inicjować interakcje, zbierać feedback. Pamiętaj tylko, że korzystając z Social Media musisz postawić na regularność. Nikt nie będzie obserwować profilu, na którym jest jeden post na miesiąc!


Wysokiej jakości treści

Pisaliśmy już o tym, jak ogromne korzyści może przynieść prowadzenie firmowego bloga. Warto jednak pamiętać, że jeśli decydujesz się na taki krok - musisz umieszczać tam wartościowe dla swojego czytelnika treści. Po pierwsze, powinny być na temat - wyczerpujące, mogąc faktycznie pomóc czytelnikowi. Po drugie, nie mogą być kopiowane z żadnej inne strony, gdyż obniży to Twoją pozycję w wyszukiwarce. I po trzecie - tekst powinien być wysokiej jakości. Unikaj powtórzeń (sztuczne nagromadzenie fraz kluczowych nie wpływa dobrze na SEO - wręcz przeciwnie!), twórz proste, treściwe zdania, pogłębiaj temat. W końcu jesteś specjalistą!


A może… przez polecenie?

Nie wszystkie sposoby na zwiększenie rozpoznawalności marki w sieci wymagają dużych nakładów finansowych, wszystkie jednak kosztują dużo pracy.

Kiedy tworzysz dobry produkt, zyskujesz orędowników marki. Osoby, które nie tylko z niego korzystają, ale także są tak zadowolone, że polecają go dalej.

Gdy szukasz dobrego krawca, lekarza czy malarza, jaka jest pierwsza rzecz, którą robisz? Pytasz rodziny, przyjaciół, znajomych, czasem także przeszukujesz fora czy grupy na Facebooku. Bardziej, niż reklamie czy wizytówce, zaufasz poleceniu sąsiadki czy osoby, która pokaże Ci efekty pracy danego specjalisty u siebie - bez sponsoringu.


Odoo - lider rankingu G2 Grid® - systemy ERP

Niezwykle cieszymy się, że nasza rozpoznawalność na rynku oprogramowania ERP stale rośnie, mimo tego, że nie wydajemy milionów na kampanie w mediach. Ostatnio wysunęliśmy się na pozycję lidera w rankingu 2 Grid® - systemy ERP, który bada innowacyjne systemy pod kątem ich funkcjonalności, satysfakcji użytkowników, rozwoju pracowników i obecności cyfrowej.


 

Źródło - https://www.g2.com/categories/erp-systems


Ten sukces był możliwy nie dzięki olbrzymim kampaniom marketingowym, a dzięki ogromnej społeczności 3500 deweloperów i 6,6 mln polecających nas użytkowników. Kosztował dużo pracy, dał jeszcze więcej satysfakcji i motywacji do dalszego rozwoju.