Analiza danych w branży retail

Choć nie wszystkie czynniki rozwoju handlu detalicznego zależą od osoby prowadzącej firmę, na pewno podejmowane działania mają duży wpływ na to, czy biznes osiągnie sukces. Nie mamy wpływu na uwarunkowania socjologiczne czy koniunkturę, możemy za to zadbać o naszą firmę choćby sprzedając jakościowy produkt, oferując doskonałą usługę czy wyrabiając sobie znaną markę. O bezpośrednim sukcesie sprzedażowym decydują jednak klienci. 

Na szczęście, dzięki nowoczesnym narzędziom biznesowym, nie musisz wróżyć z fusów. Możesz dokładnie poznać swoich klientów - ich potrzeby, pragnienia i preferencje.

Rola customer experience 

Wiele osób prowadzących działalność, szczególnie w internecie, nadal nie przywiązuje dużej wagi do tego, jak traktuje swoich klientów. Skoro starsza pani, prowadząca stragan na rynku wie, jak ważne jest uśmiechnięcie się do osoby robiącej zakupy, uprzejme powitanie jej czy powiedzenie miłego słowa, dlaczego w świecie e-commerce wciąż nie przeznaczamy na zapewnienie dobrego doświadczenia zakupowego dostatecznej liczby środków? Według badań przeprowadzonych przez Forbes, aż 86% konsumentów jest w stanie zapłacić więcej za usługę czy produkt, jeśli wiąże się to z lepszym customer experience!

Na dobre doświadczenie sprzedażowe składa się wiele elementów - są wśród nich podstawowe, takie jak jakość usługi czy produktu, rzetelność sprzedawcy. Zaliczają się tam jednak także jakość obsługi oraz przejrzystość przekazu na stronie internetowej. Troska o dobre customer experience pozwoli Ci stworzyć grono zadowolonych konsumentów, którzy regularnie będą do Ciebie wracać oraz polecą Cię swojej rodzinie czy przyjaciołom.


Kim jest Twój klient?

Dziś, dysponujemy szeregiem narzędzi Business Intelligence, które pozwalają nam dokładnie poznać potrzeby i marzenia naszych klientów. Aby uzyskać pełny obraz funkcjonowania biznesu, niezbędna jest integracja wszystkich występujących w firmie źródeł danych. System informatyczny ERP, który wspiera zarządzanie i optymalizację procesów zachodzących w firmie, pozwala uzyskać szczegółowe informacje, związane z handlem czy logistyką. Z drugiej strony, system CRM umożliwia w dużej mierze zautomatyzowanie procesów, związanych z marketingiem i obsługą klienta, oraz pozyskanie o nim informacji. Dzięki tym systemom pozyskasz twarde dane, które ułatwią Ci pozyskanie, utrzymanie i zadowolenie klienta. Przeanalizujesz ruch na swojej stronie, stworzysz zindywidualizowaną ofertę, niepowtarzalną kampanię reklamową czy uzyskasz insight na temat tego, czego dokładnie oczekuje Twoja grupa docelowa.

Analiza danych pozyskanych z systemu ERP i CRM pozwala na lepsze zrozumienie zachowań klientów oraz dopasowanie do nich oferty czy narzędzi marketingowych. W dłuższej perspektywie, przekłada się na wzrost sprzedaży nawet o kilkadziesiąt procent. Jeśli chcesz przetestować szyty na miarę system ERP z modułami CRM, zapraszamy do wersji Odoo Demo.